Liecības


 

18.11.2019

Renault Trucks K - Lietuva - Vilniaus Regiono Keliai

Viļņas reģiona valsts ceļu uzturēšanas uzņēmums uzņēmums ir atbildīgs par sniega tīrīšanu un ceļu kaisīšanu, lai satiksme pa tiem būtu droša. Sauļus Batvinkss, uzņēmuma mehāniskās nodaļas vadītājs, min ar sniega tīrītājiem aprīkoto Renault Trucks K kravas automašīnu priekšrocības.

  • VILNIAUS REGIONO KELIAI

    DIBINĀŠANAS GADS: 1990.

    DARBINIEKU SKAITS: 300.

    KRAVAS AUTOMAŠĪNU SKAITS: 32, tostarp 1 Renault Trucks K un 8 Renault Kerax.

    KOPĒJAIS UZTURAMO ASFALTĒTO CEĻU GARUMS: 2 000 km.

Kāpēc izvēlējāties Renault Trucks K ?

Saulius Batvinskas — Mēs nosaucām savas prasības, un konkursā atklājās, ka mūsu vajadzībām atbilst Renault Trucks K.
Tie nevainojami atbilst mūsu apstākļiem un ir tieši tas, ko meklējām: saprātīgs degvielas patēriņš, kā arī spēja darboties plašā temperatūru diapazonā un noturība pret koroziju.

Kādas ir tā galvenās priekšrocības?

S.B — Dzinēja jauda un efektīvā bremžu sistēma. Transportlīdzeklim ir pilnībā aizsargātas trumuļu bremzes. Tās ir ļoti lietderīgas un ārkārtīgi efektīvas vasaras laikā karjeros vai ziemā uz ceļiem. Tam ir arī ātruma pazemināšanas funkcija. Tā ir vērtīga priekšrocība, kaisot ceļus ar sāli ziemā, kad nav nepieciešams liels braukšanas ātrums.

5% Renault Trucks K degvielas ietaupījums, salīdzinot ar citiem autoparka transportlīdzekļiem.

Vai transportlīdzekļa degvielas patēriņš ir priekšrocība?

S.B — Mūsu transportlīdzekļi parasti patērē daudz degvielas to smago kravu dēļ. Renault Trucks K patērē par 5% mazāk nekā citi mūsu transportlīdzekļi. Degvielas tvertnes tilpums ir aptuveni 350 litri, kas ļauj nobraukt no 500 līdz 600 kilometriem.

Kādos apstākļos strādā jūsu transportlīdzekļi?

S.B — Mūsu tehniskajās prasībās bija norādīts, ka transportlīdzekļiem ir jābūt spējīgiem strādāt temperatūrā no – 40° līdz +40°C. Neskatoties uz temperatūras pazemināšanos līdz – 30° šoziem, mūsu Renault Trucks transportlīdzekļiem neradās problēmas ar iedarbināšanu. No citām Renault Trucks K priekšrocībām var minēt tērauda buferi un visu svarīgāko komponentu aizsardzību.

Kāds aprīkojums palīdz autovadītājiem veikt viņu darbu?

S.B — Atpakaļskata spoguļu forma nodrošina ļoti plašu skata leņķi, un sānu spoguļi ir aizsargāti pret sniegu un šļakatām. Zem transportlīdzekļa paslēptie riteņi nerada šļakatas uz sāniem. Renault Trucks ir padomājis par visu arī kabīnes komforta jomā. Apsildāmajiem sēdekļiem ir regulējams gan augstums, gan atzveltne. Mūsu autovadītāji īpaši atzinīgi izsakās arī par kabīnes plašumu. Tā ir ļoti ērta, it sevišķi ja ir jāņem līdzi darba instrumenti.

VIEDOKLIS

Ricardas Kasperavicius, brauc ar Renault Trucks K.

36 gadus vecā Ričarda Kasperaviča veicamais darbs galvenokārt ir atkarīgs no laika apstākļiem. Tā var būt sniega tīrīšana vai sāls kaisīšana, darbs var būt naktī vai sastrēgumstundā – viņš strādā uz galvenā autoceļa, kas ved no vēsturiskā Trāķu ciemata uz 30 km attālo Viļņu. Viņš strādā uzņēmumā 15 gadus un saka: «Braukt ar Renault Trucks K ir patiess prieks, viss ir tik kluss un nekas nevibrē. Šoziem Lietuvā strauji pazeminājās temperatūra un bija spēcīgi sniegputeņi. Ričards uzskata, ka Renault Trucks K ir ideāli piemērots šim ceļa posmam.
«Tajā var iekraut aptuveni 11 tonnas sāls vai smilšu, kas ir vairāk nekā citās kravas automašīnās,» viņš saka. Mazāks degvielas patēriņš ir vēl viena no Renault Trucks K būtiskākajām priekšrocībām. Ričards nezina precīzu skaitli, bet viņa kravas automašīna bieži atgriežas garāžā ar vairāk nekā līdz pusei pilnu tvertni. Tā ir īpaši piemērota darbam pilsētas vidē, un to var aprīkot ar divām sniega tīrītāja lāpstām.
«Tās ļauj mums izdarīt vairāk un paveikt darbu ātrāk. Tam, ko es tagad varu izdarīt viens pats, agrāk būtu bijuši nepieciešami divi transportlīdzekļi,» uzsver Ričards. Taču bez ātruma svarīga ir arī drošība, it īpaši nelabvēlīgos laika apstākļos. Autovadītājam ir jābūt ļoti uzmanīgam, lietojot priekšējo un sānu lāpstu. Vienlaicīgi ir jāveic vairākas darbības: jāseko līdzi ceļam, jāpārliecinās, ka sniegs tiek notīrīts efektīvi, un jākontrolē sāls kaisīšana. Tas prasa lielu koncentrāciju. «Ir jābūt ļoti uzmanīgam un daudz jāskatās atpakaļskata spoguļos,» autovadītājs stāsta. Tā kā Trāķus ieskauj lauki un meži, Ričardam dažreiz ir jābrauc pa nelīdzenāku apvidu, kurā pastāv risks iestigt. Ļoti noderīga ir diferenciāļa bloķēšana. «Braucot pa laukiem, aizmugures riteņi sāk izbuksēt, taču tad palīdz diferenciāļa bloķētājs. Ar šo sistēmu dzenošais tilts iegūst saķeri, un transportlīdzeklis var kustēties uz priekšu daudz vieglāk,» viņš saka.

«Mums nav bijušas nekādas problēmas ar Renault Trucks K.»

Saulius Batvinskas