Jaunumi


 

10.04.2015

LA POSTE IZMĒĢINA MAXITY MODELI AR ŪDEŅRAŽA DEGVIELAS ŠŪNU

La Poste un Renault Trucks ir svarīgas rūpes par vidi

Renault Trucks un Francijas Pasts ("La Poste"), īstenojot ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, pirmo reizi Eiropā eksperimentāli ieviesīs elektrisku kravas automašīnu, kas aprīkota ar ūdeņraža degvielas šūnu nobraucamā attāluma palielināšanai. Šis 4,5 tonnu Maxity Electric modelis tagad spēj ar pilnu uzlādi veikt 200 kilometrus un tiks vienu gadu pārbaudīts faktiskajos lietošanas apstākļos Dolē (Jura departamentā).

Renault Trucks sadarbībā ar La Poste pirmo reizi Eiropā demonstrē Maxity Electric modeli ar ūdeņraža degvielas šūnu, kuru izstrādājis uzņēmums Symbio FCell un kas divkāršo attālumu, ko automašīna var veikt līdz nākamajai uzlādei. Šis izmēģinājums ilgs vienu gadu un uzņēmumam Renault Trucks sniegs iespēju izzināt visas iespējamās ūdeņraža tehnoloģijas attīstības iespējas faktiskajos lietošanas apstākļos. "Šis transportlīdzeklis nerada troksni, un tā vienīgie izmeši ir ūdens garaiņi. Vienā uzlādes ciklā ar to var veikt 200 kilometrus, tādēļ tas ir ideāli piemērots pilsētas un piepilsētas maršrutos," stāsta Karīna Foriena (Karine Forien), Renault Trucks energoefektivitātes stratēģijas direktore. Viņa turpina: "Ar šo projektu mēs vēlamies palīdzēt Eiropas lielpilsētām ierobežot to gaisa un trokšņu piesārņojuma līmeņus, pārbaudot inovatīvus transportlīdzekļus, kas nerada izmešus un kuru lietošana tuvākajā laikā kļūs ekonomiski pamatota arī mūsu klientiem".

Uzņēmumam La Poste šobrīd pieder pasaulē lielākais elektrisko transportlīdzekļu autoparks, šis eksperiments ir viens no autoparka pastāvīgas pilnveidošanas pasākumiem, lai panāktu lielāku attālumu vienā uzlādes ciklā. Jau gandrīz gadu Franškontē reģionā  Francijas pasts izmēģina dabai draudzīgas ūdeņraža piedziņas automašīnas, savācot un izvadājot pastu un sūtījumus. "Šobrīd ūdeņradis ir efektīvs risinājums elektrisko transportlīdzekļu produktu līnijas iespēji paplašināšanai. Skatoties plašāk, ūdeņraža enerģijas uzglabāšanas sistēma ir galvenais mūsu enerģijas pārejas stratēģijas balsts," saka Frederiks Delavals (Frédéric Delaval), La Poste pasta un piegādes biroja piegāžu tehniskais direktors.

4,5 tonnas smago Maxity Electric transportlīdzekli Renault Trucks ir aprīkojis ar degviela šūnu, kuras izstrādes un iebūvēšanas darbi tika veikti sadarbībā ar uzņēmumu Symbio FCell. Līdz ar to Maxity Electric vienā uzlādes ciklā vidēji nobraucamais attālums (aptuveni 100 km) ir pieaudzis vēl par 100 km, pateicoties degvielas šūnas nodrošinātajai enerģijai. "Kad transportlīdzeklis darbojas, elektrodzinējam strāvu pievada divi savstarpēji papildinoši enerģijas avoti. Degvielas šūna var nodrošināt ne vairāk kā 20 kW jaudu. Tiklīdz ir sasniegta šī robežvērtība, tiek izmantoti akumulatori, lai iegūtu vēl trūkstošo jaudu. Tukšgaitas laikā degvielas šūna var pēc vajadzības uzlādēt akumulatoru", uzsver projekta vadītājs Kristofs Vakjē (Christophe Vacquier). Šūnas radītais siltums tiek izmantots salona apsildei, līdz ar to tam nav jātērē akumulatoru enerģija un ar automašīnu var nobraukt lielāku attālumu. Vakjē kungs stāsta arī par degvielas šūnas darbības režīmu: "Kad gaisā esošais skābeklis tiek savienots ar tvertnēs iepildīto ūdeņradi, veidojas ūdens, ražojot elektrību un siltumu atbilstoši ūdens elektrolīzes apgrieztajam principam."

Parakstot šo vienošanos, La Poste un Renault Trucks apvieno savas pūles, lai panāktu dzīvotspējīgas ūdeņraža transporta alternatīvas ieviešanu Francijā. Tāpat kā tas bija ar parastajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, šīs nozares veiksmīgai attīstībai būs nepieciešams arī ražošanas uzņēmumu, lietotāju un valsts politikas atbalsts.