INFORMĀCIJA PRESEI


17.10.2018

OPTIFUEL LAB 3 MĒRĶIS IR SAMAZINĀT DEGVIELAS PATĒRIŅU PAR 13 %

Renault Trucks turpina veikt pētījumus ar dīzeļdzinējiem aprīkotu kravas automašīnu energoefektivitātes uzlabošanai. Ar Optifuel Lab 3 eksperimentālo transportlīdzekli, kas izstrādāts FALCON sadarbības projekta ietvaros, ražotājs vēlas samazināt vilcēja ‒ piekabes sastāva degvielas patēriņu par 13 %. Optifuel Lab 3 apvieno tehnoloģijas, kas saistītas ar aerodinamiku, rites pretestību, vadītāja palīgsistēmām, enerģijas pārvaldību un spēka pārvadu.

Optifuel Lab 3 mērķis ir demonstrēt, ka var sasniegt degvielas patēriņa samazinājumu par 13 %, salīdzinot ar standarta Renault Trucks T vilcēju ar piekabi. Tas piedāvā inovatīvas tehnoloģijas, ko izstrādājuši projekta partneri: Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFP Energies nouvelles, École centrale de Lyon (LMFA) un IFSTTAR (LTE; LESCOT). Optifuel Lab 3 ir daļa no FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption ‒ elastīga un aerodinamiska kravas automašīna nelielam degvielas patēriņam) projekta, ko no valsts budžeta līdzekļiem finansē Francijas Valsts investīciju banka BPI France 23. F.U.I. projektu konkursā.

Optifuel Lab 3 tehnoloģisko pētījumu uzmanības centrā ir optimizēta vilcēja ‒ puspiekabes sastāva aerodinamika, satīklotas riepas ar zemu rites pretestību, enerģiju taupošas vadītāja palīgsistēmas un enerģijas pārvaldības funkcijas, kā arī pilnveidots spēka pārvads.

Optimizēta vilcēja-piekabes sastāva aerodinamika

Mērķis ir samazināt degvielas patēriņu ar būtiski uzlabotu sastāva aerodinamiku, tai skaitā ieviešot maināmas ģeometrijas piekabi. FRUEHAUF izstrādātā „adaptīvā” piekabe ar Styl'Monde deflektoriem, pateicoties integrētai vadības un komandu sistēmai un sensoriem, automātiski pārveidojas visoptimālākajā formā, kādu nosaka tukšā kravas telpa.

Vilcēja aerodinamika ir uzlabota, aizstājot sānu spoguļus ar kamerām un izmantojot jaunu kabīnes A statni, kas izstrādāts, balstoties uz Ecole Centrale de Lyon šķidrumu un akustiskās mehānikas laboratorijas publicēto doktora disertāciju. Gaisa plūsmu optimizē paplašinātā priekšdaļa, durvis un plūdlīniju riteņu arkas. Sānu paneļi ir lielāki un izgatavoti no elastīga materiāla (Polyrim ražojums), bet sānu deflektoru pagarinājumi nodrošina vilcēja un piekabes nepārtrauktību.

Satīklotas riepas ar zemu rites pretestību

Tālsatiksmes pārvadājumos 25 % degvielas patēriņa veido riepu rites pretestība. Michelin eksperimentālajam transportlīdzeklim izstrādās riepas ar zemu rites pretestību, integrējot izpētes projektos radītās inovatīvās tehnoloģijas.

Renault Trucks un Michelin izmantos arī datus, kas iegūti no satīklotajās riepās uzstādītajiem sensoriem.

Prognozējošās, enerģiju taupošās vadītāja palīgsistēmas un enerģijas pārvaldības funkcijas

Optifuel Lab 3 navigāciju un satiksmi (Benomad), laika apstākļus (Wezzoo) un riepas (Michelin) raksturojošie dati tiks izmantoti prognozējošo ātruma un dzeses sistēmu vadībai. Lai nodrošinātu maksimālu enerģijas ekonomiju, šī inovatīvā sistēma tiks aprīkota ar jauniem pievadmehānismiem.

Šos risinājumus papildinās jauna cilvēka un mašīnas saskarne, kas īpaši izstrādāta sadarbībā ar IFSTTAR, lai piedāvātu vadītājam energoefektīvu un ērtu palīgsistēmu.

Ģeneratora vadība kļūs vēl inteliģentāka, lai optimizētu līdzsvaru starp elektroenerģijas ražošanu un iekšdedzes dzinēja degvielas patēriņu.

Izstrādājot Optifuel Lab 3, liels darbs tika ieguldīts arī dubultā akumulatora pilnveidošanā, panākot ievērojamu iedarbināšanas akumulatora svara samazinājumu un uzlabotu darbību aukstā laikā, kā arī lielāku galvenā akumulatora ietilpību un ilgāku kalpošanas laiku.

Spēka pārvads: zemas viskozitātes smērvielas un Renkina cikla siltuma reģenerācijas sistēma

Berzes samazināšanai visos spēka pārvada mezglos tiek izmantotas Total izstrādātas jaunākās paaudzes zemas viskozitātes smērvielas.

Papildus tam veiktspēja tiks pārbaudīta izmēģinājumu stendos un tiks veikti pētījumi par divu veidu Renkina termodinamiskā cikla siltuma reģenerācijas sistēmu integrāciju. Šos pētījumus kopā veic Renault Trucks, Faurecia, IFPEN un Enogia.

 

Renault Trucks un partneru mērķis ir samazināt tipisku tālsatiksmes pārvadājumu degvielas patēriņu par 13 %. Optifuel Lab 3 pirmie testi ceļu satiksmē notiks 2019. gadā, bet dati par patēriņa samazinājumu būs pieejami 2020. gadā.