INFORMĀCIJA PRESEI


  • Fotoattēlu lejupielāde
    • urban-lab-2-renault-trucks_00_1
    • urban-lab-2-renault-trucks_01_1_2
    • urban-lab-2-renault-trucks_02_1_2
    • urban-lab-2-renault-trucks_03_1_2
 

23.07.2018

12,8 % degvielas ekonomija ļauj URBAN LAB 2 sasniegt nospraustos mērķus

Pēc astoņu mēnešu izstrādes un septiņu mēnešu testēšanas Renault Trucks Urban Lab 2 transportlīdzeklim ir izdevies panākt 12,8 % degvielas patēriņa un CO2 izmešu samazinājumu, salīdzinot ar standarta transportlīdzekļiem pilsētas un piepilsētas vidē. Šis rezultāts tika sasniegts, pateicoties optimizētai aerodinamikai, piedziņas agregātiem, riepām un transportlīdzekļa infrastruktūras komunikācijai.

Transportlīdzekļu degvielas patēriņa un CO2 izmešu samazināšana joprojām ir viena no Renault Trucks prioritātēm. Renault Trucks kopā ar partneriem Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) un IFSTTAR (LICIT) 2016. gadā sāka projektu EDIT (efektīvas piegādes kravas automašīnas). Projekta mērķis bija panākt 13 % degvielas patēriņa samazinājumu pilsētas un reģionālo piegāžu kravas automašīnām ar kontrolētu temperatūras režīmu.

Projekta ietvaros tiks izstrādāta braucoša laboratorija Urban Lab 2, kas sasniedza sākotnēji nospraustos mērķus pēc septiņu mēnešu testēšanas un 4500 nobrauktiem kilometriem. Urban Lab 2 patērē par 12,8 % mazāk degvielas nekā Renault Trucks D Wide (salīdzinājuma transportlīdzeklis); samazinājums uz 100 kilometriem ir attiecīgi 3,5 litri degvielas un 9 kg CO2.

Testēšanas cikls un mērījumu metodes

Lai izstrādātu testēšanas ciklu, kas statistiski atbilst kontrolēta temperatūras režīma apstākļiem, Renault Trucks inženieri izmantoja datubāzi ar vairāk nekā 8000 kilometru laikā uzkrātiem mērījumiem.

Šis cikls tiek veikts pa koplietošanas ceļiem un sastāv no 12 kilometriem pilsētas vidē, 50 kilometriem pa reģionālas nozīmes ceļiem un 57 kilometriem pa automaģistrālēm.

Pirms testēšanas gan Urban Lab 2, gan salīdzinājuma transportlīdzeklis tika pārbaudīts uz ritošā stenda, un tika sastādīts detalizēts transportlīdzekļu dzinēju veiktspējas pārskats, lai nodrošinātu, ka projekta dati ir salīdzināmi.

Testēšana tika veikta uz ceļa, uz ritošā stenda (ar simulētiem, kontrolētiem un atkārtojamiem ceļa un temperatūras apstākļiem) un izmantojot simulācijas programmatūru mērījumu attiecināšanai. Paralēli notika testi ar salīdzinājuma transportlīdzekli, kura dzinēja parametri un ģeometrija ir līdzīga laboratorijas transportlīdzeklim (D Wide ar 19 t masu, 280 ZS jaudu un Lamberet refrižeratora virsbūvi). Katra no projekta gaitā izstrādātajām tehnoloģijām tika vērtēta atsevišķi.

Aerodinamisko uzlabojumu novērtējums

Sadarbībā ar Lamberet Renault Trucks pilnveidoja kravas automašīnas un refrižeratora virsbūves aerodinamiku.

Lai uzlabotu gaisa plūsmu, iztvaikotāji tika iebūvēti virsbūves jumtā, bet aukstumagregāts uzstādīts transportlīdzekļa garenbāzes robežās. Tika pievienoti aerodinamiski risinājumi, tostarp aizmugures spoileri un nolokāmi auduma sānu deflektori, ko kopīgi izstrādāja Renault Trucks un Lamberet. Tika uzstādīti arī piekļuves pakāpieni, plūdlīniju disku uzlikas, jumta deflektors, spoileris un kabīnes sānu deflektori. Visbeidzot, parasto sānu spoguļu vietā ir uzstādītas atpakaļskata kameras.

Aerodinamisko izmaiņu sniegtie uzlabojumi tika mērīti testēšanas cikla automaģistrāles posmā. Mērījumi tika veikti agri no rīta, lai izvairītos no vēja radītiem traucējumiem, izmērot vēja ātrumu trīs atsevišķās vietās. Tas tika darīts, lai nodrošinātu, ka Urban Lab 2 un salīdzināmais transportlīdzeklis tiek testēts vienādos laika apstākļos. Rezultātu precizitātes nodrošināšanai testēšanas procedūra tika izpildīta septiņas reizes.

Iegūtie rezultāti tika attiecināti, izmantojot simulāciju, lai izmērītu ieguvumu pilnajā ciklā. Simulācijā tika ņemta vērā arī abu transportlīdzekļu tukšā svara un elektroenerģijas patēriņa atšķirība.

Testēšanas rezultāti apstiprināja, ka aerodinamikas uzlabošana ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā samazināt piegādes transportlīdzekļu degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, it īpaši piepilsētas vidē.

“Šīs degvielas efektivitātes sistēmas stūrakmens ir tas, ka automašīna ir spējīga komunicēt ar ceļu infrastruktūru, tādējādi paredzot iespējami ātrākos maršrutus. Tas ir veids, kā attīstīties šīm kruīza kontroļu un degvielas ekonomijas sistēmām kopumā. Renault jau vēsturiski ir ticis dēvēts par komforta automobiļiem un ja šo mēs definējam kā degvielas ekonomijas konceptu, tad varam uzskatīt, ka Renault ir spēris pirmos soļus, lai jau dzīvē parādītu to, kādas kravas automašīnas varētu būt tuvākā nākotnē. Degvielas efektivitātes sistēmu izstrāde, testēšana un sasniegtie rezultāti pierāda to, ka ir iespējams attīstīt automobili šajā virzienā un arī ieviest dzīvē,” stāsta Renault Trucks Latvia pārdošanas daļas vadītājs Arvis Tauriņš.

Mikrohibrīda sistēmas integrācija

Urban Lab 2 transportlīdzeklī tika izmēģināta mikrohibrīda un Stop&Start tehnoloģijas kombinācija.

Tika izmēģinātas vairākas mikrohibrīda sistēmas lietošanas stratēģijas, lai bremzēšanas laikā atgūtu maksimāli daudz enerģijas. Būtisks laiks un pūles tika veltītas arī dzinēja izslēgšanas/iedarbināšanas algoritmu izstrādei, lai mazinātu laika patēriņu un vibrāciju.

Mikrohibrīda sistēmas darbība uz ritošā stenda tika izmēģināta trīs veidos:

  • bez mikrohibrīda sistēmas, standarta konfigurācijā;
  • ar mikrohibrīda sistēmu, bez Stop&Start sistēmas;
  • ar mikrohibrīda sistēmu un Stop&Start sistēmu.

 

Stop&Start un mikrohibrīda sistēmas sniedza ievērojamu degvielas patēriņa samazinājumu, it īpaši pilsētas vidē.

Sakari starp transportlīdzekli un infrastruktūru

Urban Lab 2 ir aprīkots ar BeNomad izstrādātu iebūvēto navigācijas sistēmu, ko papildina luksofora signālu komunikācijas sistēma. Šie sakari ar apkārtējo infrastruktūru ļauj Urban Lab 2 saņemt informāciju no luksoforiem un aprēķināt, vai efektīvāk ir paātrināties vai bremzēt.

Lai novērtētu šīs tehnoloģijas ietekmi uz degvielas patēriņu, vispirms tika veikti mērījumi testēšanas cikla pilsētas posmos, nosakot faktiskās satiksmes un luksoforu parametrus. Vairākās simulācijās tika ņemti vērā atšķirīgi satiksmes apstākļi, un uzticamas statistikas iegūšanai bija nepieciešami atšķirīgs braukšanas sākuma laiks.

Testēšana vispirms notika slēgtā trasē, bet pēc tam reālos satiksmes apstākļos Bordo tuvumā. Pēdējie testi apstiprināja, ka algoritms, ar ko transportlīdzekli kontrolē palēnināšanās fāzē, ļauj optimizēt degvielas ekonomiju.

Šī vadītāja atbalsta tehnoloģija ne tikai būtiski samazina degvielas patēriņu un CO2 izmešus, bet arī paaugstina autovadītāja komfortu.

Riepu rites pretestības samazināšana

Urban Lab 2 ir aprīkots ar Michelin prototipa modeļa riepām, kam ir pazemināta rites pretestība, bet kas neatstāj negatīvu iespaidu uz citiem parametriem, piemēram, drošību, saķeri vai ilgmūžību.

Riepu veiktspējas mērījumi notika testēšanas cikla reģionālajos un automaģistrāles posmos. Tika veikti trīs testēšanas cikli ar salīdzināmo transportlīdzekli un eksperimentālo modeli, kuros tika mērīts katras riepas temperatūras un spiediena pieaugums.

Balstoties uz šiem datiem, Michelin īpaši izstrādāts modelis mēra rites pretestības izmaiņas cikla gaitā. Tas ļauj izmērīt degvielas patēriņa atšķirības precīzāk nekā ar standarta metodi, kurā izmanto fiksētu optimālo rites pretestības koeficientu (ISO vērtību).

EDIT projekts apliecina, ka izmantotās tehnoloģijas efektīvi palīdz samazināt degvielas patēriņu. Laboratorijas transportlīdzeklis palīdz Renault Trucks labāk izprast fizikas procesus, kas nodrošina šo samazinājumu, un izstrādāt tehniskos risinājumus nākotnes produktiem, it īpaši attiecībā uz nākotnes CO2 izmešu standartu ievērošanu.

Lai arī Urban Lab 2 pašreizējā veidolā nav paredzēts laišanai tirgū, tehnoloģijas, kas sniedz visefektīvāko veiktspēju, iespējams, tiks izmantotas nākotnes sērijveida modeļos.